Real-life Mario cart, de oerman uithangen, Haute Couture, hakken en streven

27 november 2012 - Nordegg, Canada

Aan al mijn lieve trouwe fans en mensen die verdwaald zijn op het wereldwijdeweb,

Het is inmiddels al weer een maand geleden sinds ik een reisverslag heb gepost en om te bewijzen dat ik toch echt nog in leven ben, heb ik maar weer een verslagje voor jullie in elkaar geflatst.

In mijn vorige verslag heb ik jullie warm gemaakt voor mijn Halloween-avonturen en zoals eenieder van jullie wellicht heeft gezien heb ik uiteindelijk een kostuum kunnen vinden. Voor de gene die niet zo bekend zijn in de Nintendo-scéne, ik was verkleed als de kleine Toad van de Mario-familie (ja inderdaad er zijn mensen die hem niet kennen, ook hier in Edmonton). Wat wel wat leuke momenten opleverden, vooral toen ik mijn maatjes Mario, Luigi, Peach en Yoshi tegenkwam. Halloween is een klein beetje zoals Carnaval in ons land, alleen doen mensen hier veel meer moeite om goed voor de dag te komen. Ook had ik verwacht veel ‘enge’ figuren te zien, in plaats daarvan waren er meer schaars geklede dames.

Halloween werd gevierd het weekend voor de 31e en we zijn op vrijdags met een Pubcrawl meegegaan (een soort van kroegentocht) en op zaterdags zijn we onze eigen weg uitgegaan. Woensdag was het dan echt Halloween en kwamen de kleine koters aan de deur om te skooien om snoep, ook waren er een stel uitslovers die helemaal verkleed naar de Uni gingen.

In de dagen erna (of ervoor) zijn we op de universiteit wezen uit eten op de RATT (Roof At The Top) wat een mooi uitzicht gaf over de grote campus. Verder hebben Sietske, Cissy en ik onszelf ingeschreven om in een trip met de Outdoorsclub na de kerst voor twee weken door Madderfakin’ Califor-ni-a te trekken. Zo kunnen we even aan het weer hier ontsnappen en wat van de US of A zien en wordt er waarschijnlijk gesurft en Nieuwjaar gevierd op het strand! Om onszelf al wat voor te bereiden op die trip hebben we alvast meteen wat ‘Hikinggear’ gekocht en wat extra kledingstukken om de winter hier te overleven.

In het weekend hebben we maar weer wat Sightseeing gedaan met de Outdoorsclub in Nordegg, een prachtig plaatsje aan het begin van de Rocky’s en dicht bij Banff. Om bij te komen van de 5-uur durende autorit zijn we ’s avonds maar gelijk in de Jacuzzi gesprongen met een biertje. Om de ultieme ervaring te voelen zijn we een paar keer van uit de lekker warme en comfortabele Jacuzzi gesprongen om in de sneeuw te gaan rollen en sneeuwballen te gooien en daarna  op UsainBolt-snelheid terug de Jaquzzi in te sprinten. Echt heel gaaf! De volgende dag hebben we een lange Hike gedaan om op het topje van een van de vele bergen van de Rocky’s te beklimmen en een amazing view te ervaren. Toen we na 4 uur lopen de top hadden bereikt werd ik overigens net gebeld door mijn telefoonmaatschappij, erg interessant… ’s Avonds hebben we een bescheiden feestje gehad en even gecheckt of de Jaquzzi nog op temperatuur was en zondags verlieten we ons Hostel alweer.

Ik begin meer en meer een eckte Canadees te worden hiero; Maandags was het 8⁰C en dat ervaar ik nu als warm en ik ben dan ook zonder jas naar de Uni gegaan. Momenteel neem ik ook deel aan Movember, in Nederland niet zo heel bekend maar hier wel. Iedereen (althans veel mannen) laten hier hun snor staan om zo de strijd tegen prostaatkanker aan te gaan. En woensdags was het alweer mijn 22e verjaardag, die ik thuis met een besloten groep heb moeten vieren omdat er deze dag +- 25cm sneeuw was gevallen. Desalniettemin was het heel leuk en we hebben het feestje later nog ingehaald met wat internationale studenten en een enkele Canadees. Verder wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en met name de mensen die kaarten hebben gestuurd: Oma en Oma, familie Manders en familie Manders (jullie weten vast wel wie ik bedoel ;)), Vadders, mijn kleine Bro, Moeders en broer en zus en natuurlijk de Skypen met de BDP’s!

Omdat we het weekend er op volgend 4-daags was hebben we een tripje naar Calgary gemaakt, de rivaalstad van Edmonton (Calgary is meer de Whiter-collar stad en Edmonton de blue-collar). Je ziet het ook aan de stad zelf, Calgary heeft veel hoge gebouwen en een drukke downtown-area. In Calgary zijn we naar de Zoo geweest, waar de beren zich allemaal verstopten overal waar ik kwam, maar waar voor de rest wel leuke dieren rondliepen (zoals de Pinguïns). We hebben ook lekker interessant gedaan in het Military Museum en zijn vervolgens lekker (letterlijk) High-Class gaan doen in de Calgary Tower, door op bijna 200m hoogte een lekker dinnertje versnaperen. In Calgary hebben we ook de nieuwe Bond film gezien, heel erg baas natuurlijk, maar we zijn er ook weer achtergekomen dat er op een maandagavond na 12 uur niets meer te beleven valt in de city.

Weekendje erop heb ik het weer wat rustig aan gedaan en veel aan relaxeren en chillen gedaan. Zaterdagavond zijn we naar de Edmonton Event Centre geweest omdat we bezoek kregen uit Nederland, van niemand minder dan DJ Headhunterz. Op het feest zelf liepen flink wat halve garen rond, maar de sfeer zat er zeker in. Het was echt supervet om weer te kunnen genieten en losgaan op een flinke dosis Hardstyle. Na het optreden wou Headhunterz nog even met mij op de foto voordat hij backstage ging (waar volgens zijn manager de lekkerste van de lekkerste op hem zaten te wachten, geen idee waar hij het over had).

Over een week beginnen de tentamens hier en van te voren heb ik nog twee deadlines, dus er wordt hier even flink gestreefd. Mijn groep had zelfs op een zaterdag een meeting ingepland, maar gelukkig ben ik geen bekenden tegen gekomen op de Universiteit en is de meeting niet ten koste gegaan van mijn reputatie. Verder probeer ik me niet teveel te streven, maar ook genoeg tijd te vinden om te kunnen chillen en hopelijk dan toch eindelijk eens op een board te gaan staan. Van de week hebben we samen met Helma en Jan ook nog 27 flessen wijn gemaakt dus er is ook nog tijd en ingrediënten voor genoeg vertier.

Afgelopen weekend zijn we niet uitgegaan wegens een gebrek aan eckte eckte. In plaats daarvan ben ik met Cissy naar de bios gegaan om Flight te zien en heb ik het zowaar volgehouden om 2 uur naar Denzel Washington te kijken. Maar wees niet getreurd komend weekend wordt er weer ene gevat!

Nu we al weer aan het eind van November zijn begint de winter steeds wredere vormen aan te nemen en wordt het hier (Kra)koud. Dus de volgende keer als je in Nederland weer zit te huilen als het minus 1 is, dan denk maar aan uw compagnon in Canada die momenteel al vergeten is hoe het is om temperatuur boven de nul te ervaren. De weersverwachting voor komende dagen varieerd van -14 tot -17, althans als we praten over de temperatuur overdag. ’s Nachts is het natuurlijk nog een aantal graadjes kouder. Dus tegen de tijd dat ik weer een keer terugkom in Holland loop ik denk ik de hele winter in een T-shirt rond.

Holadiejee dat was het alweer voor vandaag,

Kusjes, hou van jullie, WJNMK en NTB,

De Weheazell

1. Walleeeeeee:
    28 november 2012
    Heuyheuyheuy Weazel, wanneer komde eigenlijk weer terug naar ons warme kikkerlandje? xxxxx Walleeeee
  2. Daddiejo:
    28 november 2012
    yo, Macho Is er nog plaats daar in Canada voor ons??
  3. Wouter:
    29 november 2012
    Jo ziet er weer goed uit ;), ik dacht al dat je mijn look daar aan het overnemen was ! have fun nog daar en ik spreek je wel weer over een maand of 3 als ik terug ben van mijn reis ;)
  4. Tommie:
    3 december 2012
    jowe.. logt, logt
    dat T-shirt hier in de winter moet ik nog zien, mar je toont jezelf wel baas van de temperatuur met die jacuzzi/sneeuw mix :)

Dat zijn toch rustige weekendjes en dan nog wel zover voor de tentamens, hopelijk heb je afgelopen weekend wat meer gedronken (en wat minder de eredivisie gevolgd - 3-1)

Veel plezier nog daar en in California (jaloers!!)
  5. Hanneke:
    8 december 2012
    Fijn hè Wes, dat je broertje je nog zo aardig op de hoogte houdt van de eredivisie...
    Het wordt hier trouwens ook al aardig koud en hier in the south ligt er ook al volop sneeuw. Dus idd dat t-shirt moet ik nog zien, hoewel ik wat dat betreft gekkere dingen van jou mee heb gemaakt. Zo gaaf wat je daar allemaal meemaakt, maar ik hoop en vertrouw erop dat je nog dezelfde Wesrelax/lochte mens bent als je terug komt!! Ik merk in je apps wel dat hoe langer je in Canada bent, hoe brabantser (dialect) je begint te praten, net als tante Francien!

xxxx en doe ze allemaal de groetjes van mij,

mama